Azt hiszem nem nehéz kiatalálni, mi ihlette az albbiakat...

A gödöllői HÉV-en feltűnt egy kis reményfolt. Egy kalaúz megpróbál becsületességre nevelni példamutató magatartásával, lássuk, mire megy vele?

Öt év múlva feltűnik majd, hogy a gödöllői HÉV-en mindenkinek van jegye.

Tíz év múlva az összes idősnek átadják a helyet, és a nagy csomagos utasokat segítik a fel- és leszállásban.

Tizenöt év múltán a gödöllői HÉV utasai egytől egyig köszönnek a kallernek, mielőtt jegyüket ellenőrizné: "Tiszteletem Kalaúz Úr! Hogy szolgál a kedves egészsége, Kalaúz Úr?"

Húsz év elteltével alapot hoznak létre, hogy aki otthon felejtette éves bérletét, (ekkorra már mind BKV törzsutasok) az kivehessen a minden szerelvényen található becsületkasszából egy megfelelő összeget, hogy tudjon jegyet váltani. A kasszába, melyből soha egy fillért nem vesznek el jogosulatlanul, természetesen mindenki a lehető leggyorsabban, hajszál pontosan visszafizeti a kölcsönvett összeget, a KSH éves inflációs rátája alapján percre kiszámított kamatával együtt, magától értetődően felfelé kerekítve.

Huszonöt év elmúlta után, mikor a kisebbség felzárkóztatásáról, vagy az ikes igék helytelen ragozásának tarthatatlan helyzetéről tartanak tiznekétnyelvű konferenciát a gödöllői HÉV szerelvényein menet közben az élére vasalt porcelánnadrágban és szigorúan térd alá érő rakott szoknyában békésen, de az érdekfeszítő témától feltüzelve teázgató utasok, "Don Quijote de la gödöllői HÉV" nem kell hogy törődjön a jegyek ellenőrzésével, a Kedves Utas és közte kézzel fogható, és elnyűhetetlen bizalmi szál, mit szál: acél sodrony gondoskodik a nyugalmáról. Foglalkozhat régóta dédelgetett álmával, és az időközben a Kedves Utasok adományaiból külön erre a célra épített személyzeti fülkében online jogi tanácsot adhat a családon belüli erőszakot elszenvedett etióp családanyáknak, elmagyarázván, milyen nemzetközi jogsegélyekhez folyamodhatnak, ezzel névtelenül hozzájárulva egy jobb világért való küzdelemhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://sama.blog.hu/api/trackback/id/tr87689889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fuck you 2008.09.30. 22:56:52

fuck bkv

cfxg 2008.10.01. 15:38:37

fuck fuck you

Dr. Zoidberg 2008.10.01. 16:46:37

:D ez jó!!

A fuckos kommenteket törölhetem, vagy díszítsék a lapot, úgyis kevés ilyen van még.

ILLED 2008.10.02. 15:57:28

Nekem 8. :) Maradhat is, mehet is. Véleményszabadság van. :)

ewq 2008.10.02. 16:17:07

akkor menjen de gyorsan bazdmeg.

Dr. Zoidberg 2008.10.02. 22:02:06

Á, maradjon. :) Csak tudnám, honnan jön ez a fos. Lehet, hogy egy anti-bkv web-bot?

ewq 2008.10.07. 23:23:11

Ha beszelni akartok velem akkor toltsetek le a skypot es irjatok be a neveteket, igy birtok elerni. remelem jol vagytok

ewq 2008.10.10. 16:50:41

Ujabb kerdesem van: ha letoltottem egy filmet es egyetlen ikon helyet sok kis r00as tipusu fajl van azt hogy kell elinditani?

Animus 2008.10.10. 18:46:18

Megnyitod az egyik fájlt winrar-al vagy, ami szerintem mégjobb izARC-al, ez utóbbi ingyen letölthető és használható, remek kis app, szóval megnyitod fele az egyiket, mondjuk a legkisebb sorszámút, de ez általában mindegy, és rányomsz az extract gombra, ami kicsomagolja szépen a tartalmat. Ezek ugyanis több részre osztott rar állomnyok, ne kérdezd miért nem egybe rakják őket, így valamiért more efficient.

Sok sikert!

(www.izarc.org/)

Dr. Zoidberg 2008.10.10. 18:49:57

Barna amúgy azt tudod, hogy a google műholdját hívják GeoEye-nak? :)

ewq 2008.10.12. 03:45:26

koszonom
meg nem 100% a siker de eggyel kozelebb vagyok hogy meghoditsam a technika vilagat:) mizu otthon? a kerdes mindenkinek szol, es tenyleg kivancsi vagyok.

rape mode (törölt) 2008.10.12. 11:57:37

Ufó-ként, idegen bolygóról cseppent lényként tekintgetek mostanában a környezetemben rám zúduló gyűlöletáradatban fuldokolva. Utálat fröccsen rám a boltban, a méla undorral kiszolgáló eladó szeméből. Süt belőle a gyűlölet, mert ki kell szolgálnia, mert el kell adnia az árut egy ugyanolyannak, mint ő. Süt a gyűlölet és a gőg a fizetőpincér szemeiből, amikor háromszori könyörgésre hozzám méltóztatik fáradni, s unottan dobja elém a túlszámolt számlát. Derogál neki, hogy a borravalót meg kell köszönnie! Süt a gyűlölet a benzinkutasból, és morcosan, sértődötten gyűri zsebre a borravalót. Érzem, megalázásom naponta rendületlenül folyik. Megalázásunk, egymás általi megaláztatásunk, gyilkos utálkozásunk, irigykedésünk megállíthatatlanul önti zavaros szennyét a nyakunkba.
Miért?

Miért ez a szitok-átok hadjárat egymás ellen?
Kinyitom a TV-t, ömlik belőle a habratyolás, egymás sértegetése. Előveszem a sajtót, teli van gyalázkodással, lejáratással, hazugsággal. Mellébeszél a kormány, a hivatal, az ellenzék, hazudik mindenki szemrebbenés nélkül. Miért? Úgy érzem, hogy bepánikolva, félelmében igyekszik a polgár megszabadulni átkos múltjától, kiokádni megalkuvásait, bűneit, 40 év elhallgatott kis és nagy disznóságait. Egymás gyalázásával, uszítással próbálja az új rendben pozícióját megerősíteni. A virtuális lejáratás, kémkedés mindennapjait éljük.
Miért?

A családok élete pokol, acsarkodás és marakodás. A gyerekek riadtan bújnak a sarokba, vacognak, és sírva kullognak el az őket eltoló anyától. Ölelésre kitárt kis kezük bénán hanyatlik le a rideg szavaktól: „Hagyjál már, nem látod, hogy ideges vagyok!”
Ufó-ként járok az országban, s riadtan konstatálom: Magyarországon megszűnt a szeretet, a béke, egymás megbecsülése. Amúgy is fogyó népességünk gyilkolja, öngyilkolja, elűzi egymást ebből a sokaknak oly drága kis hazából. Menekülne a nép, csak nem tudja, mi elől, és hová? Bele a bűzlő kapitalizmus mohó poklába, cselédnek, bébiszitternek, kutyasétáltatónak, mert ötször annyi a bére, mint itthon egy szakmunkásnak.

Olyan ez, mint, amikor a vadnyulak próbálnak a hajtók gyűrűjéből kitörni, elkerülendő a feszülő hálót, a hurkot, mely menthetetlenül a nyakukra fonódik. Így vergődik a polgár, s próbál maradék kis pénzével szerencsét, kis bizniszeket kötni, tisztességesen vállalkozni, de mivel nincs tapasztalata a vad kapitalizmus mocsarában való járásra, hamarosan elnyeli a mocsár, megbukik, pénze elúszik, s eheti a munkanélküliek keserű kenyerét, avagy uzsorások markába kerülve szorul a nyakán a hurok.

Szomorúan látom, ahogy csúszik ki a munka hajdani életvidám és gondtalan munkatársaim, barátaim kezéből, fogy el lábuk alól a talaj. Kinek jó ez? Ez a nép nem hülye. Ez a nép méltóságában lett megsértve, arcul csapva, szemen köpve a pénz istene, Mammon által. És amikor kihúzzák alóla a talajt, akkor még ostorozzák, önérzetében sértik, becsületében mocskolják nap, mint nap, sajtón, rádión, TV-n keresztül.

A minap otthon voltam szülőfalumban. Összetalálkoztam a régóta magányosan élő Bözsi nénivel. Vedlett gönceiben, hajlott derékkal, karjain koszos szatyrokat cipelve, kukázásból tért haza. Mellette hű kutyái csaholtak vidáman. Kivettem kezéből a szatyrokat, s elkísértem hazáig. És a kapu előtt megállva, szemeit szeretettel körülhordozva a kutyaseregen, egyre csak mondta, csak mondta.

– Tudja, engemet ezek a kis állatok éltetnek. Hozzám csapódtak, kivetette őket is a társadalom, mint engemet. Nincs senkijük, rajtam kívül, megértjük egymást. Szeretetben élünk... Ellátom őket. Kukázok: értük. A hentestől kidobásra ítélt nyesedéket kérek. A maszek vendéglőstől ételmaradékot kunyerálok nekik – és persze magamnak is. Mert, aki az élet peremén van, túl a hetvenen, az már semmit ne várjon senkitől. Nekem itt vannak ők. Én vagyok a királynéjuk, s ők az én alattvalóim. Szeretjük egymást, Istenem, hát baj ez? Miért baj ez, mondja meg? Miért fáj egyeseknek ez a nagy békesség én nálam. Miért akarják a sintérrel elvitetni a barátaimat? Ha ők nem lesznek, mi marad nekem? Gonoszak az emberek, nagyon gonoszak... Emberfarkasok... Emberfarkasok...

Animus 2008.10.13. 01:09:57

Egy barátom szavaival élve:
"Hát te meg ki a fasz vagy?"

És miért érezted úgy, hogy ezt a sirámot meg kellett osztanod velünk? Nagyon szép a bözsi nénis rész, de mire odaértem már nem nagyon izgatott a dolog irodalmi értéke.

Egyébként nagyon derék, hogy így aggódsz, mi is aggódunk, de mi azért próbálunk szeretetben tengeni-lengeni, vagy legalábbis vitára (nem veszekedésre) készen.

Vagy neked nem úgy tűnt?
Vagy ezzel spamelted szét a blog.hu apraja-nagyát?
Nem értem.

Dr. Zoidberg 2008.10.13. 01:13:09

Dénes, itthon minden a szokásos, lassan egyre-többet gondolok a vizsgákra, közeleg a karácsonyi őrület, jah és a zsidó világ az 5769-es évbe lépett, Shana Tova mindenkinek.

Ezenkívűl, szakítottunk Csöngével, illetve szünetet tartunk (én jobb szeretek így gondolni rá), mert hmm elbizonytalanodtam magamban, és nem tudtam elég jól titkolni a dolgot. Hát igen, kemény télnek nézünk elibe, jó volna ha itthon lennél.

Persze az is jó, hogy ott vagy, mesélj, veled miújság, rég hallottunk tőled élménybeszámolót!

ILLED 2008.10.14. 01:34:27

rape mode: ahogy a költő mondja: "Ember, testvérem vagy. Üdvözöllek a Földön!"

Dénes: Itthon lssan halad felénk az általános recesszió, de a mindenappi életben ezt nem észleljük. Gyula hívott vmi kirándulásra az osztályával, el szeretnék menni, de egyelőre ott tartok, h nem merem felhívni, mert egy hónapja felé sem néztem. Már megkezdtem zugügyvédi tevékenységemet, amely úgy néz ki, h apu rámghagyja az összes ismerősei ingyen céges ügyeit, mert én kérhetek pénzt érte, ebből lesz zsebpénzem, és még tapasztalatom is. Egy fölém járó gyönyörű lány simán összejöhetne, de túlparázom a dolgot, és képtelen vagyok a kis nyugodt agglegény életemet feladni, uh asszem minden marad a régiben. Meghalt Duci néni, az egyik néni, akikkel öröklési szerződést kötöttünk Blankával. Szép volt a temetése. Szegény Gabi nénit (a testvére) nagyon megviselte, azt mondta váratlanul jött, pedig 88 éves volt... Juhi szakított Dorcival, úgy láccik most iylen hónapok jönnek... Sokat bringázom, és korán kelek. Odakint mi újság? Télleg néger lesz az elnök? :)

ewq 2008.10.15. 18:22:37

Éne már kanadában vagyok. otthagytam az államokat már egy ideje. miután megszabadultam ogunquitol, 2 napot toltottunk bostonban. nagyon jo hely csak baromira idegesit hogy minden sarkon starbucks, meki es duncidonalt van. felek hogy pest is igy fog kinezni 10 ev mulva es ezen kivul nincsen masuk. ez a bank negyed volt de kiljebb lehet talalni jo helyeket. volt utana egy 14 oras busz utunk vissza kanadaba. nagyon jo kanada, bar nem hiszem hogy kapok majd allast de mindnet elkovetek az ugy erdekebe. 10 napig voltunk torontoban es most tegnap erkezdtunk meg montrealba. meg nem lattunk semmit a varosbol. nagyon sok parkjuk van ami baromi jo es nagyon szep itt az osz. amerikabol egyedul az arak hianyoznak mert a tomegkozlekedes kb 5szorose amerikanak. egyszeru pelda egy 2 oras vonat ut amerikaban egy nagyon popec vonaton ahol wifi is volt kerult 19sollarba itt kanadaban egy 5 oras vonat ut(toronto-montreal) egy regi vonatal kerul 135 dollarba. katasztrofa. es azt mondjak hogy ez azert van mert az airkanadanak nagy a politikai hatalma ezert nem fejlesztik a foldi kozlekedest. miegy rideshara nevezetu dologgal jottunk at amirol azt hittuk hogy kedves emberek akik mennek at szeretnek megosztani a benzinkoltseget ezert hirdetik magukat a neten hogy mikor mennek, de indulasunk reggelen szembesultunk vele hogy nincs masrol szo mint az indiai bevandorlok megelheteserol. volt egy mikro busz amibe 12 ultunk es napi rendszereseggel vissznek oda vissza emberekt 40 dollarert. kenyelmetlen volt de ez volt a legolcsobb. visszafele szerintem mar kocsit berelunk es akkor elmegyunk megnezni a niagarat.
Most jellen pillanatba 3 lehetosegunk van:
1. valahogy dszerzunk munka vallalasi vizumot Arubaba (holland antillak) es oda megyunk dolgozni a telre de most elvesztunk egy picit a hoolland burokraciaban es senki nem tud semmit hogy azt hogyan kell.
2. talalunk feketen munkat kanadaban es itt maradunk telre
3. nem talalunk munkat, elmegyunk egy hetre kubaba es utana szegyen szemre haza kullogok.

ezek vanak. a skypot tenyleg ajanlom mert baromi egyszeru es telefonalas is baromi olcso rajta ha raraksz egy kis penzt.
kb most ennyi

sajnalom a szakitasi hullamot de juhisat mar mielott eljottem megjosltam azt hiszem a bencenek vagy a krisinek szoval az nem ert varatlanul. remelem konnyen tul teszi magat rajta. bence te meg egy fasz vagy mert az a lany elviselt teged ami nem konnyu mivel nem vagy egy egyszeru eset szoval csoda hogy nem neki merultek fel ketelyei. barnabas te meg nem unod az agglegeny eletet? szerintem rad ferne egy kis asszonyi segitseg.
na jo nem basztatlak titeket de azert gondoltam elmondom. a temeteshez annyit hogy nekm meg egy rokonom halt meg a tavasszal szinten hasonlo koru volt es a feleseg nagyon megharagudott ra mert 56 ev hazassag utan egy szo nelkul hagyta itt...
na mindegy irjatok meg

Animus 2008.10.16. 01:49:49

Remélem fotóztok, mint az állat. Nekem tetszene a harmadik opció, járhatnánk Gyúrni meg végigketaminozhatnánk a telet. A Juhi meg a Barna menthetetlenek, én már vettem valami kimondhatatlan nevű virágot a babámnak és megfogadtam, hogy jó leszek. Monnyuk szerintem se vesztegesd az időt Barnus, te se leszel mán fiatalabb. :)

A burokráciáról szólva, ellenem megindult a második offenzíva a tanulmányi osztály amazonjai felől, szal lehet borul a félévem, even more, legroszabb esetben újra kell felvételiznem, ha jól megszopatnak fizetősre. És még csak nem is az én hibám, holnap megyek be protokol-fájtra, majd kiderül az igazság.

Azér ha mégis találtok munkát, vegyél már pár új albumot a Daninak, és találd meg a forradalom lángjának hű őrizőít kubába, hátha jövő télire már mind ott melegedhetünk. :)

Gyertek haza épségben!
süti beállítások módosítása